Klub przedszkolaka
Zajęcia w Klubie Przedszkolaka przeznaczone są dla dzieci w wieku od 2,5 do 5 lat, które z powodu trudnej sytuacji życiowej i finansowej swoich rodzin nie uczęszczają do przedszkola.
Doświadczenia przedszkolne stanowią ogromną wartość i wpływają na całe życie dziecka. W przedszkolu dzieci nie tylko zdobywają wiedzę, ale budują wiarę w siebie, uczą się radzić sobie ze zmianami i współdziałać z innymi.
Nabywają umiejętności stanowiące bazę ich dalszego rozwoju.
Ważne jest, aby wszystkie dzieci miały możliwość dostępu do dobrych jakościowo programów edukacyjnych.
Podczas zajęć dzieci:
-
biorą udział w ciekawych zajęciach, eksperymentach i wyprawach badawczych,
-
mogą swobodnie eksperymentować z różnymi materiałami naturalnymi, plastycznymi,
-
rozwijają swoją naturalną ciekawość, aktywność i zdobywają nowe doświadczenia,
-
rozwijają swoją samodzielność w samoobsłudze oraz w kontaktach z dziećmi i dorosłymi,
-
nawiązują często pierwsze kontakty z rówieśnikami,
-
uczą się wielu umiejętności związanych z byciem w grupie, np. komunikowania z innymi, przestrzegania zasad, rozwiązywania konfliktów,
-
poznają i uczą się rytmu zajęć przedszkolnych, przez co przygotowują się do radzenia sobie w przedszkolu i w szkole,
-
zdobywają wiedzę i umiejętności, które stanowią podstawę ich dalszej nauki.
Pracujemy z dziećmi "Metodą Projektów" (The Project Approach) prof. Lilian G. Katz (www.project-approach.com)
Zajęcia odbywają się w małej grupie (do 15 osób).
Prowadzone są przez dwóch specjalistów.
Odbywają się w pobliżu miejsca zamieszkania dzieci w wybranych przez nas przedszkolach, w godzinach popołudniowych.
Obecnie prowadzimy jedną grupę Klubu Przedszkolaka w Przedszkolu nr 87 przy ul. Św. Czesława w Poznaniu.
W zależności od ilości zdobytych środków zajęcia w danym roku odbywają się od jednego do trzech razy w tygodniu.
Zajęcia są bezpłatne, finansowane ze środków zdobywanych od różnych sponsorów m.in. Urzędu Miasta Poznania - Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych.
Chętnych do Klubu Przedszkolaka prosimy o kontakt: